Miriam Borham Puyal

Datos / Personal Information


Docencia / Teaching Assignments

Asignaturas
  • Lengua Inglesa III
  • Lengua Inglesa IV
  • The Rise and Development of the Novel (master)
  • Inglés (Grado de Criminología)

Investigación / Research

Proyectos de investigación recientes
  • Women writers and women readers
  • Female quixotism in the long eighteenth century
  • Language testing and assessment
Publicaciones
Monografías
  • Quijotes con enaguas. Encrucijada de géneros en el siglo XVIII británico. Valencia: JPM Ediciones, 2015
Libros editados
  • Álvarez Mosquera, P; Fernández Gil, M.J; Borham Puyal, M.; Díez García, M.J.; Bautista Martín, S.; Ruano García, J.; García Riaza, B (eds.). Research Challenges for Anglophone Studies in the 21st Century. Colección Aquilafuente nº 186. Salamanca: Ediciones Universidad de Salamanca, 2012. ISBN 978-84-9012-174-0.
  • Ruano García, F.J.; Fernández Gil, M.J.; Borham Puyal, M.; Díez García, M.J.; Bautista Martín, S.; álvarez Mosquera, P.; García Riaza, B (eds.). Current Trends in Anglophone Studies: Cultural, Linguistic and Literary Research. Colección Aquilafuente nº 172. Salamanca: Ediciones Universidad de Salamanca, 2011. ISBN 978-84-7800-157-6.
Artículos
  • Borham-Puyal, M. "Learning with Don Quixote for Children: the Presence of the Spanish Knight in Interactive Classrooms", Estudios culturales y críticos de la esfera digital 4.1 (2015): 105-127. ISSN 2254-4496.
  • González-Rodríguez, L. M.; Borham-Puyal, M. "Promoting Intercultural Competence through Literature in CLIL Contexts," Journal of the Spanish Association of Anglo-American Studies 34.2 (Diciembre 2012): 105-24. ISSN 0210-6124.
  • Borham-Puyal, M. "Reading Don Quixote as Political Agent: a Spanish Knight in British Ideological and Literary Wars," Revista de Filología Inglesa 33 (2012): 7-25. ISSN 0210-9689.
  • Borham-Puyal, M. "'Your Wines are as Foreign as your Sentiments': the Quixote as Literary and Political Alien in the English Anti-Jacobin Novel," Anuario de Literatura Comparada 1 (2011): 111-32. ISSN 0210-7287.
  • Borham-Puyal, M.; Olmos-Migueláñez, S. "Improving the Use of Feedback in an Online Teaching-Learning Environment: an Experience supported by Moodle", US-China Foreign Language 6 (June 2011): 371-82. ISSN1539-8080 (Print)/ ISSN1539-8072 (Online).
  • Olmos-Migueláñez, S.; Borham-Puyal, M.; García-Riaza, B.; Rodríguez-Conde, M. J.; Elorza-Amorós, I. "Velocidad lectora en estudiantes multilingües: planificación de carga académica en la Universidad," Bordón. Revista de Pedagogía 63.3 (2011): 107-21. ISSN: 0210-5934.
  • Capítulos de libros
    • Borham-Puyal, M. "'Run mad as often as you Choose': Madness as Freedom and Subversion in Eighteenth Century Female Quixotism," Symptoms of Disorder: Reading Madness in British Literature 1744-1845, ed. Annalisa Volponi and Ilaria Natali. Cambria Press Inc., New York (USA). En prensa.
    • Borham-Puyal, M. "Tempranos Quijotes con enaguas: dos Quijotes femeninos anteriores a Lennox," Don Quijote en los cinco continentes. Investigaciones sobre la recepción internacional de la novela cervantina, ed. Hans Christian Hagedorn. Cuenca: Ediciones Universidad Castilla-La Mancha. En prensa.
    • Borham-Puyal, M.; Olmos-Migueláñez, S. "Enhancing the Competency-based Approach to Learning in Literary Studies: Strategies and Resources," Foreign Language Teaching in Europe, ed. Juan Raez Padilla. Peter Lang Publishing Group, 2014. 125-144.
    • García Carrasco, J.; Ovide, E.; Borham-Puyal, M. "Opening and Closing of Cultures," Multiculturalism in Technology-Based Education: Case Studies on ICT-Supported Approaches, ed. Francisco José García Peñalvo. Hershey, PA: IGI Global, 2013. 125-43. ISBN 978-1-4666-2101-5.
    • Borham-Puyal, M. "Quijotes satíricos del siglo XVIII inglés," Gran Enciclopedia Cervantina, Carlos Alvar. Madrid: Castalia, 2006-2013. ISBN 84-9740-176-X. Vol. X, pp. 202-206. En prensa.
    • Borham-Puyal, M. "Code-Breaking, Story-Telling and Knitting: Challenging the Boundaries of Fiction in Scarlett Thomas's Novels," The New Puritan Generation, ed. José Francisco Fernández. Canterbury: Gylphi Limited, 2013. 145-164. ISBN 978-1-78024-015-2.